Resultaat klanttevredenheids onderzoek DEKRA
Hartelijk dank voor uw deelname aan ons klanttevredenheids onderzoek.
U gaf onze apotheekhoudende huisartsenpraktijk het rapportcijfer 9.
Hier zijn we natuurlijk erg blij mee.
Er kwamen ook een aantal duidelijke verbeterpunten uit het onderzoek naar voren, waar we de
komende tijd mee aan de slag willen gaan.
Goed beoordeelde onderwerpen:
-
Bereikbaarheid en toegankelijkheid
-
Accommodatie
-
Contact met praktijk en assistente
-
Bejegening door huisarts
-
Informatie voorziening en communicatie
-
Samenwerking met patiënt
-
Deskundigheid huisarts
-
Beschikbaarheid personeel
-
Begrijpelijke informatievoorziening
-
Bejegening door medewerkers
Onderwerpen die verbetering behoeven
-
Wachttijd huisarts spreekuur
Verbeterplan; tijdsregie huisarts aanscherpen, patiënten bewust maken van de consultduur van 10 minuten, die staat voor het behandelen van 1 klacht. Betere tijdsinschatting samen met patiënt maken, vaker dubbel consult afspreken.
-
Privacy; hoewel de omgang met privacy goed wordt beoordeeld, komt ook naar voren dat er behoefte is aan de mogelijkheid op een privégesprek in aparte ruimte met de apothekersassistente. Tevens blijft het een punt van aandacht om de privacy aan de balie te waarborgen
Verbeterplan; mensen actiever de mogelijkheid bieden om op afspraak apart te spreken met de apothekersassistente voor bijvoorbeeld informatie over drinkvoeding, incontinentiemateriaal of inhalatie instructie.
Verbeterplan; ivm privacy aan de balie verzoeken wij u dringend om te wachten tot de apotheek weer vrij is, voordat u naar binnengaat.
Wij hebben de drukste dagdelen reeds gezorgd voor dubbele assistente bezetting, zodat het beter doorstroomt. Dit heeft de wachttijden al aanzienlijk verbeterd.
-
Bevorderen juist medicijngebruik en begeleiding bij medicijngebruik;
Het valt ons op dat we hier minder goed op gescoord hebben. Na analyse blijkt dat veel van deze vragen al in de spreekkamer besproken worden, en daardoor minder expliciet in de apotheek. Toch is dit een belangrijk punt van aandacht
U deed naast de bovengenoemde punten een aantal belangrijke verbeter suggesties voor onze praktijk:
-
Oplossing voor de wachtende apotheekbezoeker;
-
Kortere wachttijd voor het ophalen van medicijnen (sommige mensen
blijven erg lang bij de assistentes) ook al wachten er meerdere mensen. -
Onduidelijk is dat als je in de wachtkamer zit en wacht op medicijnen
of je dan wel gezien wordt en dus geroepen wordt als er plek is. Dit kun je zelf niet zien.Verbeterplan; De wachtende apotheekbezoeker wil graag een plek hebben om te zitten,
waarbij hij niet uit het oog verloren wordt.
Hierbij dient de privacy voor iedere bezoeker zoveel mogelijk gewaarborgd te blijven.
Dit is een uitdaging en wij zouden graag uw adviezen krijgen.